Veći nego ikad

Apple je zvanično objavio lansiranje telefona iPhone 6 i iPhone 6 Plus. Velika vest za ovu kompaniju, jer su, po njihovim rečima, ovo najbolja 2 smart telefona na tržištu. Možete odahnuti, jer ja se neću baviti tehnikalijama, performansama, dizajnom, niti preispitivati njihove tvrdnje, jer smatram da je internet preplavljen takvim člancima. Ono čemu ću ja posvetiti deo pažnje je jedan obrazac koji se ponavlja i nastupa na globalnom nivou, uglavnom u periodu nakon što Apple obraduje svoju potrošačku publiku novim smart uređajem. U pitanju je medijska reakcija.

i02

Naime, do sada se pokazalo neprikosnoveno tačnim da, nakon što Apple objavi svoj novi, bolji, najbolji do sada uređaj, medijska publika to uglavnom proprati sa solidnom dozom rezervisanosti, iako je do pre nekoliko nedelja bila ključni igrač u dostizanju potrošačke histerije sočnim naslovima i najavljivala tehnološku revoluciju poput one iz filma Terminator 2.

i01

Daleko od toga da posedujem neke “vidovnjačke” sposobnosti, ali recimo da mogu sa sigurnošću da pretpostavim da će naslovi poput “Veoma razočaravajuće”, “Kaska za Androidom” i “Apple nije uspeo da ispuni očekivanja (koja smo mi, novinari, digli do stratosfere)”, polako početi da zauzimaju svoje mesto medijskog prostora. Isti ovakav slučaj bio je i sa telefonom iPhone 5s, i to, ironično, baš pre nego što je postao jedan od najprodavanijih proizvoda u istoriji Apple kompanije. Bez obzira na to koje nove karakteristike iPhone 6 Apple najavio, bile one tehničke ili estetske prirode, mediji će od toga napraviti pečeno prase, koje su do samo pre par nedelja gojili i gojili… A onda, za par nedelja, kao što to uvek i biva, Apple će nadmašiti sve rekorde prodaje svojim novim uređajem, kao što je bio slučaj i sa svakim prethodnim iPhone telefonom.

i03

Kako biste stekli neki uvid u pravu perspektivu pred apokaliptične naslove koji slede, poput onih “Apple je u nevolji”, navešću samo neke činjenice koje će vas iznenaditi.

*Apple je zaradio $43 milijarde u prvom kvartalu 2014 godine, to je više nego Google, Amazon i Facebook ZAJEDNO.
*Samo iPhone deo Apple kompanije generisao je $26 milijardi zarade. Cela kompanija Microsoft je zaradila $20 milijardi za isti period.
* iPad, tokom perioda lošijeg poslovanja, doneo je zaradu od $7.6 milijardi. Facebook tokom uspešnog perioda zaradi $2.5 milijardi.
*Apple već ima neto zaradu od $10 milijardi, za 3 meseca poslovanja. To je više nego što je Amazon zaradio tokom celih 20 godina poslovanja.
*Apple ima $160 milijardi, i po trenutnoj ceni akcija može da kupi ceo Facebook. Ili, ako baš hoće, može da kupi Twitter, Netflix, Tesla, Dropbox, Pandora I Spotify kompanije, i da ostane sa kusurom od $59 milijardi.

Ovi primeri su sasvim dovoljni da vas nateraju da se malo zamislite. Poslužiće vam da svaki naslov koji prognozira kojekakvu propast Apple kompanije ili najavljuje pad prodaje, gledate sa jednom dozom humora.

To je verovatno ono što bi Steve Jobs uradio.

Autor: Stefan Živaljević

P.S.

Ako ste i dalje skeptični ili Vas zaista ne interesuje tehnološka klima, moja topla preporuka je da batalite celu priču, pogledate ovaj video.