PUTOVANJE

Autor: Stefan Tošović

Neki od nas veruju u to da čovek vredi onoliko koliko jezika govori. Oni drugi, ljudski kvalitet mere prema broju pročitanih knjiga. A tu su I oni koji se drže tvrdnje da individua poželjna u društvu treba da bude ona koja je zakoračila na gotovo sve svetske meridijane. Rečju, ona koja je proputovala. I nije potrebno da imamo istančanu inteligenciju, niti da posedujemo pozamašno životno iskustvo da bismo znali kako nas oplemenjuje svako upoznavanje sa novim ljudima i kulturama, šetnja ulicama koje ne liče na one gde smo odrasli i ispijanje pića koje ne postoji u kafiću nadomak naše zgrade. Svako novo putovanje na našem licu pravi boru, ali ne onu koja dokazuje da starimo, već onu koja našoj okolini predočava kako smo životni, iskustveno bogati i znatiželjni. U celoj ovoj priči našao se neko ko je odlučno boldovao reči putovanje, inteligencija, kultura, bogatsvo… I ne samo to, nego je sve ove pojmove, koliko god to na prvu misao bilo nerealno, označio kao zajednički imenitelj mode.

Louis Vuitton već nekoliko godina unazad svoje nove kolekcije u virtuelnom svetu predstavlja atraktivnim fotografijama i video ostvarenjima u čijem su središtu putovanja. Zbog toga ih mnogi kritikuju, smatrajući da ljudima koji žele da putuju nije potrebna torba sa poznatim monogramom LV, ali ono što im se ne može osporiti jeste kako nas svaki novi izlet na poligon sa potpisom Louis Vuitton uvodi u svet mašte.

– Šta je putovanje? – pitaju nas iz Louis Vuitton-a, a potom nude neke od odgovora. Putovanje nije samo put na neku destinaciju. Ono nije ni odlazak na odmor. Ono je zapravo proces. Otkriće. Nešto gde otkrivamo sebe. Samospoznaja. Putovanje nam omogućava da sebe pogledamo u oči. Da se preispitamo. Putovanje nam ne omogućava samo da vidimo svet. Ali nam otkriva na koji način smo pripremljeni za ulazak u njega. Da li čovek bira putovanje, ili putovanje bira čoveka? Putovanje je život za sebe.

I nije slučajno putovanje kao takvo u centru aktivnosti iza kojih je potpisan Louis Vuitton. Njegova istorija blisko je povezana sa putovanjima. Predstvanici ovog francuskog brenda ističu kako je avanturistički duh oduvek „vodio“ njihove kampanje. Ne samo da je vodio, nego je on glavni krivac za nastanak prepoznatljive modne marke koja prema Forbes-u vredi približno 30 milijardi dolara. LV avantura počela je u leto 1835. godine. Tada se jedan dečak od 13 godina iz sela na istoku Francuske uputio u Pariz. Išao je peške i tražio skloništa u kojima može da prenoći. Radio je sve i svašta kako bi zaradio nešto novca i u grad svetlosti stigao je nakon dve godine takvog putešejstvija. Zaposlio se kod jednog zanatlije kao pomoćnik. Pravio je kutije, a kada je postao punoletan odvažio se da pokrene samostalni biznis. Započeo je izradu ručnih kovčega, kakvi su u ta vremena bili glavni prtljag svetskih putnika. Tako je Luis Viton, jedan od najpoznatijih svetskih putnika 19. veka, postao sinonim za smelost, smernost i spremnost, a danas je ovaj brend simbol luksuza najviše zbog činjenice da se njihovi proizvodi ručno izrađuju.

 

Music by Gustavo Santaolalla