The BEETLE spirit

Volkswagenov čuveni model Beetle, na našim prostorima poznatijii kao Buba, kada je ugledao svetlost dana izašavši iz posleratne nemačke fabrike, dobio je epitet izuzetno neatraktivnog malog automobila. Nešto manje od pola veka kasnije proglašen je za jedan od najprodavanijih i kultnih automobila ikad proizvedenih. Činjenice da je do sada proizvedeno nešto više od 21 milion primeraka ovog automobila i da je među registrovanim oldtajmerima starijih od 30 godina najviše Buba jasni su indikatori da se ovde radi o jednom od miljenika automobilske industrije.

Na veliku žalost mnogih ljubitelja, poslednja Buba je napravljena 2003, u Meksiku. Dok se Bubi polako ali lagano bližio kraj slavne karijere, VW je 1998. na tržištu predstavio njenog naslednika, koji je za zadatak imao da ispuni pristojno velika očekivanja, i adekvatno ga nazvao Nova Buba. Skoro deceniju potom trajala je nova Bubomanija, a onda je počelo da se šuška da VW u svojoj garaži sprema veliko iznenađenje. Sve je postalo jasno 2010, kada je na velikom automobilskom sajmu u Los Anđelesu na štandu VW bljesnula najnovija verzija Bube. I tako, istorija je počela da se ponavlja…

Njegove konture su nam poznate, napakovan je najsavremenijom tehnologijom, a njegovo ime? Očekivano – BEETLE, u slavu bogate prošlosti. Istrajan, odlučan i bez ikakvog kompromisa vanvremenski.

Prvo što smo primetili kad smo ugledali ovog lepotana je njegova suptilna evolucija od prethodnih modela. Dizajn koji svojim proporcijama deluje mnogo muževnije od prethodnika, niži je za 84 i širi za 12 milimetara. Njegov novi oblik s produženom haubom, strmim vetrobranskim staklom pomaknutim malo unazad i spuštenim krovom pruža mu nespornu sportsku dinamiku. I dok nas okrugli farovi i snažnije izbočine bočne površine neodoljivo podsećaju na klasičnu strukturu jedne Bube, detalji kao što su zadnja grupa farova, otvori za vazduh ispod odbojnika i ravne konture donjih rubova poklopca stavljaju nam do znanja da se radi o novom poglavlju u slavnoj istoriji ove žive legende.

Popularno se kaže da lepota spolja dolazi od lepote iznutra, a ništa ne može da bude bliže istini od enterijera nove Bube. Bilo to zbog visokokvalitetnih materijala, sklada boja, ili prepoznatljivog izgleda koji ne izlazi iz mode – autentični stil Bube spaja tradicionalni dizajn i savremene tehnologije kao niko do sada. Neki od nezaobilaznih detalja su komforna sedišta koja odgovaraju potrebama svih koji traže udobnost – bez obzira na to da li vole sportsku vožnju – ambijentalna rasveta koja se lako prilagodi vašem raspoloženju i naravno klima-uređaj koji je podesiv prema potrebama vozača, ali i suvozača.

Ono na šta je VW posebno obratio pažnju je menjač ovog automobila. Za razliku od standardnog manuelnog menjača, ubačen je štedljiviji šestostepeni stepeni menjač s dvostrukom spojnicom, koja mu omogućava sve sportske osobine manuelnog i lako rukovanje automatskim menjačem. Motor ovog automobila eliminiše onu čuvenu borbu ekonomičnosti i snage. Osnovna verzija poseduje motor od četiri cilindra, 1.200 kubika i 105 konjskih snaga i doneće vam ekonomičnost i trošiće 5,4 litara tokom vozikanja po gradu, dok na otvorenom samo nešto više od 4 litra bezolovnog benzina.

Posebno bismo želeli da skrenemo pažnju na to koliko nam je zadovoljstva donela vožnja Beetle Cabria: nema ničeg lepšeg od automobila koji zrači optimizmom i pritom vas nagradi suncem samo jednim pritiskom dugmeta. Međutim, ako se ne odlučite za kabrio verziju, a želite sličan osećaj, ne očajavajte, tu je opcija ugradnje panoramskog pomično-podiznog krova. Naime, ovaj krov se sastoji od čak 90% staklene površine zarad dobrog osvetljenja enterijera i kako bi se omogućilo uživanje u zadivljujućim pogledima dok se vozikate po prirodi. Takođe, ovaj stakleni pogled u svet je takođe zatamljen i toplotno izolovan kako bi obezbedio prijatnu klimu, a povrh svega toga odbija 99% UV zračenja.

Volkswagenova Buba polako ali sigurno grabi našu pažnju kao automobil ispred svog vremena. Nepravedno nezastupljen na našim prostorima, ovaj model će svojom eksluzivnošću privući sve one koji drže do ličnog pečata originalnosti i stila. Bili oni mladalačkog duha ili pak ozbiljni momci, ovaj automobil se neprikosnoveno prilagođava njihovom karakteru, a iskustvo nam kaže da svaki pokušaj da se ostane ravnodušan pada u vodu. Takođe, sigurni smo da će ga i pripadnice lepšeg pola zavoleti, ako ne zbog svih tehničkih karakteristika, onda barem zbog estetike, kombinacije spoljne nežnosti i unutrašnje snage, koji su ujedno i zaštitni znaci svakog džentlmena.

Zvanični uvoznik Volkswagena za Srbiju je na svom sajtu volkswagen.rs objavio cenovnik za novu Bubu, a cena za sve koji su ljubitelji ovog automobila koji je osvojio svet kreće se od oko 18.000 evra.

Tekst: Stefan Živaljević